3.9.12

Un tastet de l'Acústica

Quimi Portet a la Rambla de Figueres
Aquest cap de setmana he anat a l'Acústica. De fet, he estat amb la família i uns amics a Llançà i ens vam acostar a Figueres el divendres i el dissabte.

El divendres teníem entrades per anar a veure Mishima. La forta tramuntana va fer canviar l'emplaçament del concert, que havia de ser al Claustre Ramon Muntaner i es va acabar fent al Teatre El Jardí. He escrit tantes vegades sobre els directes de David Carabén i companyia que aquesta vegada no m'hi recrearé massa. Només vull comentar dues coses. La primera: que no em canso de veure'ls; em van tornar a agradar molt. La segona: que Mishima es gaudeix més dret, en una sala de concerts, que no pas assegut en una butaca d'un teatre. Sortint de Mishima vam intentar anar a veure Mazoni, però la plaça de l'Ajuntament era plena a vessar i no vam aconseguir accedir-hi. Una llàstima!

El dissabte sí que vam poder arribar a la plaça de l'Ajuntament per veure Anna Roig i L'ombre de ton chien. Em van agradar molt la posada en escena i les poques cançons que vaig escoltar: després de quedar-me sense veure Mazoni el dia abans, vaig voler anar amb temps a trobar lloc per veure en Quimi Portet. Ben aviat vaig veure que no calia tanta previsió. De fet, fins deu minuts abans no es va començar a omplir la Rambla. En Quimi va fer un bon concert. Les seves cançons en directe guanyen. Acompanyat del seu inseparable Antonio Fidel al baix, i de Jaume Busquets a la guitarra i Xarli Oliver a la bateria, un Portet molt comunicatiu (i divertit!) va presentar les cançons del seu nou disc Oh My Love ("Tinc una bèstia dintre meu", "Putes paraules", "Fem el ximple", "Vida interior d'un lluç"...) i va interpretar alguns dels seus clàssics ("Homes i dones del cap dret", "El meu hàmster va anar a Cuba", "La Rambla"...). I en els bisos va sorprendre amb una vigorosa versió del "Rock and Roll" de Gary Glitter!

Al final, la tramuntana no va aconseguir fer la guitza a l'Acústica!