3.3.12

Nick Hornby, "31 canciones"

"Un parell de vegades a l'any em gravo una cinta per posar-la al cotxe, una cinta amb totes les cançons noves que més m'han agradat els últims mesos, i cada vegada que n'acabo una no puc creure que n'hi hagi d'haver una altra. I malgrat tot sempre n'hi ha una altra, i estic impacient per escoltar la següent; només necessites uns quants centenars de coses més com aquesta i ja tens una vida que val la pena de viure."

31 canciones (el títol de l'edició original és 31 songs) es va publicar el 2003. Jo me'n vaig comprar un exemplar l'estiu del 2004 en una llibreria d'Eivissa. Però abans de llegir-me'l, vaig pensar que estaria bé fer-ho escoltant aquestes 31 cançons. I entenent les lletres, és clar. O sigui que vaig començar, molt i molt a poc a poc, la tasca de reunir totes les cançons i les lletres. I ha estat aquesta tardor i aquest hivern quan finalment he llegit el llibre, capítol a capítol, traduint primer la lletra de cada cançó, escoltant-la a continuació i, finalment, llegint el capítol corresponent. Ja ho veieu: em perd aquest caràcter tan metòdic! D'aquesta manera, però, la lectura ha estat enormement gratificant.

31 canciones no és un estudi crític sobre les cançons. Bruce Springsteen, Teenage Fanclub, The Beatles, Van Morrison, Jackson Browne o Patti Smith són un pretext per fer una apassionada declaració d'amor a la música pop i una reflexió apassionada sobre els vincles entre les cançons i les nostres vivències. Un llibre deliciós!

Us enllaço un arxiu amb les 31 cançons i un altre amb les lletres: